בריכת דגים לגינה

בריכת דגים לגינה היא חלום

עבור אנשים רבים, בריכת דגים לגינה היא חלום בן שנים רבות. ודאי תשמחו לגלות שהחלום הזה יכול להתגשם בקלות ובפשטות, ושגם בגינה שלכם ניתן להקים בריכת דגים יפהפייה, עשירה בצמחי מים ודגי נוי, בריכת נוי שתשרה אוירה רגועה, טבעית ומלאת קסם בגן העדן הקטן והפרטי שלכם.

בריכת דגים לגינה

שתוכננו ונבנו היטב ידרשו מכם השקעה מעטה ותחזוקה בסיסית ופשוטה, ויעניקו לכם הרבה בתמורה : דמיינו אתכם יושבים בגינה עם כוס קפה או תה, מקשיבים לפכפוך המים במזרקה, מתענגים על השלווה ועל יופיים של צמחי המים.  כדי שתוכלו להפיק את מירב ההנאה והיופי מבריכת דגים לגינה, כדאי שתתנו את הדעת עת מספר גורמים:

מיקום הבריכה :

  • רצוי שלא למקם את הבריכה מתחת לעצים נשירים, כדי שלא תצטרכו לגרוף באופן שוטף עלים מפני המים.
  • רצוי למקם את הבריכה הרחק מחלונות של חדרי שינה, כדי שקולם הנעים של המים המפכים לא יפריע לאף אחד לישון. גם לא לשכנים.. אחת מהדרכים למנוע פכפוך מים חזק יותר הוא לשלב מפל מים לגינה בברכה, בעיצוב מתאים ומדורג שיאפשר זרימה מתונה ופכפוך עדין ונעים לאוזן.
  • חשוב למקם את הבריכה כך שלא תהיה חשופה לשמש לאורך כל היום. חשוב גם שלא למקמה באזור של צל מלא לאורך כל היום. המיקום האופטימלי הוא באזור בו הבריכה תקבל שלוש עד ארבע שעות שמש ישירה – לא פחות ולא יותר. השמש חשובה לצמחי הנוי, אך חשיפה גבוהה מדי לשמש תגרום לגדילה מוגברת של ירוקת. פחות מוצלח.
  • מיקום הבריכה צריך להיות מחושב ומתוכנן כדי למנוע סכנה של נפילה וטביעה. הגבהה של הבריכה מעל פני הקרקע, גידור שלה, והקפדה על גדות רדודות – כל אלה יתרמו לבטיחות הבריכה.
  • תכננו את מיקום הבריכה כך שתהיה בה גישה לחשמל עבור המשאבות, התאורה ושאר הציוד הנדרש.
  • תכננו את מיקום הבריכה כך שניתן יהיה לראות אותה מכל פינות הישיבה והמנוחה בחצר, כדי שתוכלו ליהנות ממנה בכל מקום בו תבחרו לשבת.
בריכת דגים לגינה
בריכת דגי קוי

גודל בריכות דגים לגינה:

אם אתם חולמים על בריכה גדולה ומרשימה, כדאי שתביאו בחשבון כי ככל שהבריכה גדולה יותר, היא דורשת תחזוקה רבה יותר וכן ציוד רב ויקר יותר. התאימו את גודל הבריכה לגודל הגינה שלכם, לעומק הכיס שלכם ולהרגלים שלכם. בריכת דגים לגינה היא תוספת יפהפייה בכל גודל וצורה, וגם בריכה קטנה תעניק לכם שעות וימים רבים של הנאה צרופה.

אילו דגים מתאימים לבריכת דגים לגינה שלכם?

  • אם אתם מעוניינים לאכלס את הבריכת דגים לגינה שלכם, בוודאי שמעתם כבר על דגי קוי. דגי קוי הם דגים יפהפיים ועמידים, הם מסוגלים להתמודד גם עם טמפרטורות נמוכות, והם מאד פופולריים בתור דגי נוי בבריכות דגים בבית. עם זאת, צמחי מים יתקשו לשגשג ואף לשרוד בבריכה אשר מאוכלסת בדגי קוי, מכיוון שיש להם נטייה להתייחס לצמחי מים כאל חטיפים טעימים במיוחד ולכרסם אותם.
  • עוד על דגי הקוי : בשונה מדגי נוי אחרים, דגי הקוי דורשים מרחב מחיה גדול, שמשמעותו בריכות גדולות יותר ומערכות פילטרציה ואוורור עוצמתיות יותר מאשר זני דגים אחרים.
  • בריכות קטנות רצוי לאכלס בדגי גמבוזיה ורוזיבר אשר ניזונים מזחלי יתושים ומסייעים בשמירת יציבות המערכת האקולוגית.
  • טיפ פנג שוואי קטן : לפי הפנג שוואי המספר האופטימלי של דגים בבריכה הוא תשעה. לא זו בלבד.. ההמלצה היא לחלוקה של שמונה דגי זהב (אשר מסמלים שפע כלכלי) ודג שחור אחד. הדג השחור מסמל בריאות ומיועד להזכיר לכם ולאנרגיית החיים, שכסף הוא אמנם חשוב מאד אך הבריאות חשובה לא פחות. במילים אחרות, הדג השחור מיועד להעניק לנו פרופורציות בריאות לחיים.
בריכת דגים לגינה מעוצבת
נחל לגינה
בריכת דגים לגינה
בריכת נוי

צמחי מים בבריכה שלכם :

  • צמחי מים הם עולם ומלואו, וצריך לדעת אילו זנים מתאימים לאילו מיקומים בבריכה ולאילו תנאים הם זקוקים. בגדול, צמחי מים בבריכות דגים לבית מתחלקים לקטגוריות הבאות : צמחי גדה ומים רדודים ; צמחי מים עמוקים ; צמחים צפים ; וצמחים טבולים מחמצנים. שילוב מתאים של כל סוגי הצמחים יסייע בבניית מערכת אקולוגית מאוזנת בבריכה הביתית שלכם.
  • ישנן שתי שיטות לשתילת צמחי מים : ישירות בתוך הקרקע או בסלסילות מיוחדות. שתילה ישירה בקרקע מעודדת גדילה מהירה של הצמחים אך מאידך, תחזוקת הקרקע הופכת למורכבת יותר. שתילה בסלסלות מיוחדות מאפשרת גישה קלה יותר לטיפול בצמחים.
  • את צמחי המים עדיף לשתול באביב ובקיץ.
  • לא כל הסלעים מתאימים לכל צמחי המים. סלעי גיר, למשל, עשויים להזיק לאיכות המים ולפגוע בצמחים.
  • חשוב לא לשתול צמחים בצפיפות יתרה.
  • כדאי לשלב בין צמחים אשר פורחים בעונות שונות, כך שבכל עונה של השנה תוכלו ליהנות מפריחה צבעונית וכדי שהצמחים לא יאלצו להתחרות זה בזה על המשאבים.
  • הקמתם בריכת דגים לגינה ? המתינו כעשרה ימים לפני שתתחילו בשתילת הצמחים. כך תתנו למערכת האקולוגית הזדמנות להתאזן ולקבל את הצמחים שלכם בברכה.
בריכת דגים לגינה
צמחי מים לבריכה

מפל מים או מזרקה לגינה :

  • מפל מים לגינה או מזרקה לגינה יוסיפו חן וקסם רב לבריכת דגים לגינה שלכם. הם יאפשרו זרימת מים מתמשכת, ויניעו את האנרגיות בבריכה. גם לפי הפנג שוואי, מפל מים או מזרקה מהווים אלמנט חשוב מאד, ששומר על כך שהמים בבריכה יהיו בתנועה ולא תיווצר ירוקת. זרימה טובה של המים, לפי הפנג שוואי, מאפשרת זרימה חלקה של אנרגית החיים.
  • עם זאת, חשוב לעצב את המפל או המזרקה כך שישתלבו בעיצוב הבריכה והצמחייה בבריכה, וחשוב במיוחד לבנות אותם כך שפכפוך המים יהווה תוספת נעימה לאווירה, בזרם מעודן ורגוע שישתלב בסביבה ולא ישתלט עליו.
  • מזרקה לגינה יכולה להגיע במגוון של צורות, החל מאבן פשוטה עם חור בתוכה, דרכו זורמים המים, וכלה בפסלים מרשימים וגדולים.
  • עם קצת מחקר ועבודת הכנה תוכלו לבנות בעצמכם מפל או מזרקה לגינה, במקום לקנות כאלו מן המוכן. ההבדל בעלויות הוא משמעותי, שלא לדבר על תחושת הסיפוק ועל החופש היצירתי שהבחירה הזאת מאפשרת לכם. נשמח לסייע לכם בעצות ורעיונות כיצד לבנות במו ידיכם מפל או מזרקה לגינה.

חברת בית בטבע מתמחה בתכנון והקמת בריכות דגים לגינה. נשמח לתכנן ולהקים גם לכם בריכת נוי אשר תשדרג את הגינה שלכם ותעניק לכם רגעי הנאה מרובים. התקשרו אלינו ונגיע אליכם על מנת להכיר אתכם ואת הגינה שלכם, את הצרכים ואת הרצונות שלכם, כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מבריכת דגים יפה ומשגשגת בגינת ביתכם.

Call Now Button