מסלעות ופיתוח חוץ לפני הקמת גינה

מתכננים להקים גינה ? מעולה! קודם יש להקפיד על צעדי תשתית נכונים, דילוג על שלב זה יכול לגרום לבעיות חמורות שיגיעו אחרי מספר קטן של שנים. על מה להקפיד בפיתוח חוץ? מה הסגנונות האפשריים למסלעות ומי יבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר? כל זה ועוד במאמר שלפניכם.

תכנון גינה ראשוני

את השבילים אנו נתכנן עוד לפני שנוסיף אדמה, יש סגנונות של שבילים שמצריכים עבודה מקדימה לפני שלב הוספת האדמה, אם יש מילוי אדמה גדול יש לקחת בחשבון נחיתה של בערך 10 ס"מ על כל מטר מילוי אדמה, הרגבים נשברים והאדמה מתהדקת אט אט, לכן היכן שמתוכנן שביל יש להדק את האדמה באופן מתמיד שבסוף המילוי מתקבלת אדמה מהודקת ומוכנה ליישום מצע הידוק.

מאחר ואבני המסלעה אינן ניתנות לשינוע בקלות חייבים לבחון טוב טוב את גבולות המגרש, אם יש שכנים גובלים ונדרש רק שורה או שתיים של בולדרים נהוג כי קו אמצע המסלעה ייחצה בקו המגרש, כמו כן ברוב הפעמים גם העלות משותפת אבל כבר רק אם יש שכנות טובה… לפני תהליך פיתוח חוץ יש למתוח עם חוט בנאים את כל היקף המגרש ואסור לחרוג ממנו אפילו סנטימטר אחד. אחרי תכנון הקווים הברורים וחשוב עם אנו מתכננים אולי עוד איזו מסלעה בגינה כי ברוב המקרים הגישה נחסמת לכלי עבודה כבדים לאחר הקמת המסלעות.

הוספת תאורה בין הסלעים

עוד דרך נהדרת לעיצוב שטח המסלעה החיצונית הוא הוספה של אלמנטים של תאורה מעוצבת בין הסלעים המרכיבים את המסלעה. באזורים בהם ישנה אדמה חופשית בה ניתן לנעוץ את מוטות התאורה, תאורת גינה תוסיף מראה יוקרתי ומהנה לגינה.

סוגי אבנים בפיתוח חוץ

לאחר שלב התכנון זה הזמן לצאת ולראות על מה מדובר… רוב האבנים שונות זו מזו, גם אם הם אותו הסוג אנחנו תמיד הולכים למחצבות ומבקשים לבחור אותם אחת אחת, כך שכל הצורות הם אלו שתכננו ואין חריגים שלא מתאימים, זו עבודה שלא מתאימה לכל אחד ולא כל מחצבה תיתן לכם לטפס על הערמת אבנים ולשגע את הטרקטוריסט בלי סוף. את הכיוון הכללי של הסגנון אנו נבחר איתם ממבחר עבודות שביצענו, תוכלו לבחור בין אבני לקט, בזלת או אולי שילוב? יש מגוון רחב מאוד של אבנים בכל מיני גדלים, אבן לשביל או טרסה אינה מתאימה למסלעה ולכן כדאי לבחון טוב את האבנים שמיועדות לגינה שלנו.

Call Now Button